POWER NAP CZYLI DRZEMKA MOCY – DLACZEGO WARTO JE BRAĆ?

rozwój / sen

POWER NAP CZYLI DRZEMKA MOCY – DLACZEGO WARTO JE BRAĆ?

Witaj. Już zabieram się za pisanie tylko najpierw.. Drzemka. Do zobaczenia za 20 minut!

rozwój / sen

I już jestem z powrotem. Jak to jest z tymi drzemkami? Po co je brać, co dają? Czy są jakieś aplikację „pomagające”? Lecimy z tematem.

Zacznę od tego jak zafascynowałem się tematem drzemek, i dlaczego teraz chętnie z nich korzystam. Kiedyś.. nie pamiętam już gdzie, przeczytałem ciekawą informację. W momencie gdy wszyscy trąbili MINIMUM 8 GODZIN SNU! Ja znalazłem pogląd iż to wszystko nie prawda. Człowiek spał od dawna po 8 godzin, ponieważ gdy zapadała noc, nie miał po prostu co robić. Więc szedł do jaskini i spał. Żeby się zregenerować nie potrzeba tak dużej ilości snu.

Nie jestem naukowcem, więc nie potwierdzę tej informacji (a linku do artykułu nie mam), ale zachęciła mnie ona do poszukania wiedzy na temat  – jak mało mogę w takim razie spać? Tak wpadłem na informację na temat różnych metod spania. Jednak o tym dokładne informację znajdziecie w linku na dole strony. Przejdźmy do samych drzemek.

Jest wiele informacji na ten temat w internecie, więc zamiast pisać techniczne info, podzielę się z Wami moimi doświadczeniami. Kiedy stosuję drzemki? Kiedy tego potrzebuję 🙂 Wiem że brzmi prosto, ale dokładnie tak jest, kiedy czuję że oczy dosłownie same mi opadają, wiem że to najlepszy moment na 20 minutową drzemkę (mniej może być, nie więcej!).

Jak wygląda mój „rytuał” brania drzemki? Zazwyczaj jest to w domu, więc najpierw informuje domowników żeby nikt mi w tym momencie nie przeszkodził, bo wtedy już po temacie. Dwa – biorę opaskę na oczy, i kładę się WYGODNIE. Póki się wygodnie nie ułożę, nie włączam budzika. Jest to bardzo ważne, żadnych naciągnięć, niekomfortowego skrzywienia głowy, nic. Pełen relaks. (o tym chyba też muszę napisać, bo stan głębokiego relaksu jest niesamowity).

Rodzinę informuję także że gdybym nie pojawił się po 20/25 minutach, proszę o obudzenie. Tak, czasami budzik nie zadzwonił i budziłem się po 2 godzinach. Bardziej zmęczony niż wcześniej 🙂

Na pewno nie nastawiajcie się na szybkie efekty. Mi zajęło to kilka miesięcy żeby to wypracować, szybkie zasypianie, nastawienie do drzemki, i wstanie od razu po zadzwonieniu alarmu. Nie jest to łatwe od razu – ale jest warto. Co w takim razie „dają” nam drzemki?

rozwój / sen
Po pierwsze zdecydowane zmniejszenie senności. Jesteś śpiący -> drzemka -> jesteś wybudzony. Gwarantuję Ci to że tak to działa, jednak nie od razu może działać doskonale, nie zrażaj się!

– Podwyższona czujność. Kojarzysz ten moment gdy jesteś maksymalnie skupiony i Twoja spostrzegawczość jest na bardzo wysokim poziomie? Pamiętasz to uczucie? Własnie tak często czuję się po drzemce.

– Poprawiony nastrój. Tutaj nie trzeba nic dodawać, nic ujmować. Uśmiech na twarzy sam się pojawia 🙂

W takim razie po co brać te drzemki? Wiem że to pytanie powinno być wcześniej, ale czy czasem nie jest tak, że patrząc na korzyści – odpowiedź nasuwa się sama? Że własnie po to! Żeby zamiast uczucia – zmęczenia i przygnębienia. Być w pełni skoncentrowanym i uśmiechniętym.

Temat ten jest jeszcze warty poszerzenia, ale artykuł który znalazłem w internecie, jest tak świetnie opisany, że nie ma sensu abym robił taką robotę jeszcze ja 🙂

Zapraszam Was tutaj – > Sen Polifazowy

PS: Korzystaliście kiedyś z drzemek? Może macie przygodę z nimi za sobą? Jeżeli nie, to napiszcie co w ogóle sądzicie o tym 🙂 Każdy komentarz działa na mnie kojąco jak drzemka haha! Miłego Kochani 🙂

PS 2: Gorąco zapraszam Cię do lajkowania mojego profilu na Facebook’u. Jak i tego na Instagramie! Od nowego roku szykuję coś ciekawego więc obserwuj! 

 

Zostaw komentarz :)