JAK ZACHOWAĆ MOTYWACJĘ POMIMO NIEPOWODZEŃ I DŁUGIEJ DROGI DO CELU?

Jak to jest z tą motywacją?

Czy kiedykolwiek próbowałeś osiągnąć cel, który był pracochłonny i czasochłonny, taki jak utrata znacznej wagi, ukończenie programu edukacyjnego lub przygotowanie do maratonu? Jeśli tak, to rozumiesz walkę którą trzeba stoczyć w drodzę do długoterminowego celu. Jako ludzie nieustannie poszukujemy i angażujemy się  w działania, które zapewniają nam natychmiastową satysfakcję. Działamy według tego, co psycholodzy nazywają „zasadą przyjemności”

rozwój, przyjemność

 

1. Zasada przyjemności jest główną siłą, która zmusza ludzi do natychmiastowego zaspokojenia ich potrzeb i pragnień. Dążenie do długoterminowych celów jest szczególnie trudne, ponieważ nie zapewnia natychmiastowej nagrody. To stawia nas w pozycji w której niezbędne jest oczekiwanie. Kiedy gratyfikacja jest znacznie opóźniona – co jest wprost przeciwne ludzkiej naturze – motywacja słabnie, a wysiłek maleje. Aby wygrać, musisz ciężko pracować, poświęcać się i co ważniejsze – czekać.

kamień, rozwój
Zrozumienie i poradzenie sobie z nieuniknionym kryzysem motywacyjnym, który towarzyszy najbardziej znaczącym osiągnięciom, jest kluczowe, aby trzymać się procesu i osiągnąć swoje cele. Według University of Scranton, aż 92% ludzi nie spełnia noworocznych postanowień. Jest wiele powodów, dla których nie dążymy do osiągnięcia naszych celów, ale wspólny wątek leżący u podstaw tego, dlaczego rezygnujemy, jest to po prostu brak motywacji. Utrzymywanie motywacji jest kluczem do utrzymywania Cię na drodze do osiągnięcia celu, szczególnie gdy Twój postęp spowalnia lub zatrzymuje się.

Dążenie do długoterminowego celu jest przeciw-intuicyjnym przedsięwzięciem, które jest wprost przeciwne naszemu ludzkiemu instynktowi.
Zamiast walczyć z tym procesem, lepiej dostosować się tak, by płynął w parze z naszymi popędami i naturalnymi skłonnościami. Jak, pytasz?
To całkiem proste. Poniżej przedstawiam trzy proste sposoby, które pomogą Ci zmotywować i zaangażować się w dążeniu do długoterminowych celów:

1. Zawsze świętuj małe wygrane, bez względu na to, jak małe są.
Świętowanie małych wygranych pomaga stworzyć własny system natychmiastowej satysfakcji. Twój mózg musi czuć zwycięstwo. I musi często wygrywać. Książka, The Progress Principle: Using Small Wins to Ignite Joy, Engagement, and Creativity at Workpokazuje, jak potężne mogą być małe zwycięstwa. Autorzy, Theresa Amabile i Steve Kramer z Harvard Business Review przeprowadzili badanie 238 pracowników z siedmiu różnych firm. W badaniu mierzono wpływ, jaki wywarły małe zwycięstwa na długofalowy i trwały sukces.

Badacze ci dokonali znaczącego odkrycia. Odkryli, że śledzenie i uznawanie wysiłków małych, codziennych osiągnięć zwiększa motywację pracowników, zwiększa pozytywne emocje i sprzyjające postrzeganie organizacji, ich pracy i współpracowników. Psycholodzy odkryli, że jakiekolwiek osiągnięcie – bez względu na to jak małe jest,  aktywuje obwód nagrody w naszym mózgu. Kiedy ta droga jest otwarta, uwalniane są kluczowe związki chemiczne, co daje poczucie osiągnięcia i dumy.

2. Śledź swoje postępy i sprawdzaj każdy kamień milowy.
Śledzenie Twoich postępów jest korzystne z kilku powodów. Po pierwsze, pozwala zobaczyć swoje postępy z nadgodzin. Po drugie, pozwala dokładnie określić, co działa, a co nie. Rejestrowanie podróży zapobiega również złym nawykom, przerwą i brakowi motywacji. Częste informacje zwrotne zwiększają szanse trafienia w konkretny cel i pomagają utrzymać Cię na dobrej drodze i dostosować w razie potrzeby.
Eksperci sugerują, że warto znaleźć sposób, aby formalnie śledzić swoje postępy oraz ustalać i świętować małe benchmarki. Korzystanie z darmowych aplikacji, takich jak Coach Me (moja recenzja),  to doskonały sposób na śledzenie nawyków i świętowanie zmian. Możesz także przeprowadzić tygodniową recenzję, aby ocenić, gdzie jesteś i uczcić wszystkie małe wygrane tygodnia. Śledzenie Twoich postępów jest również świetnym sposobem na znalezienie i złagodzenie wyzwalaczy i przeszkód, które utrudniają Ci postęp.

3. Przestańcie karać się za poślizgnięcia i małe awarie.
Wszyscy zawodzimy, cofamy się i tracimy grunt, próbując osiągnąć coś wspaniałego. Jest to część procesu. Zamiast skupiać się na swoich porażkach, ucz się od nich i doskonal swoje sukcesy. Naucz się wybaczać, podnieś się i idź dalej. Zjadłeś trzy pączki na śniadanie, obudziłeś się późno i opuściłeś sesję treningową lub nie zdałeś testu. To jedno zdarzenie nie wpływa na Twój sukces – przegrupuj się i atakuj.
Utrzymywanie wytrzymałości psychicznej i wytrwałości podczas długiego i żmudnego procesu jest trudne. Świętowanie i wykorzystywanie wszystkich rzeczy, które robisz dobrze i wszystkich zwycięstw po drodze jest kluczem do sukcesu.

syn, ojciec, rozwój

Post na szybko, dajcie znać co myślicie! Czy Wy także nie poddajecie się w dążeniu do osiągania swoich celów? Czy macie czasami gorsze dni?

Źródło:  www.lifehack.org 

Zostaw komentarz :)